Sunday 11 September 2011

VITAMIN E PELINDUNG KESIHATAN

ACTIVE –E
Tocotrienol
Perlindungan Kesihatan Unggul
Essence For Ultimate Proction.
·       Amat berkesan menengani neurodegenerasi teraruh strok
(Highly effective in reducing strok-induce neurodegeneration.)
·       Halang dan rawat kanser payu dara dan tumor (Preventand treats breast cancer and tumor)
·       Skin lindungan kulit dari dalam
(Skin protection)
·       Rendahkan kadar kolesteral
(Lowering cholesterol level)
·       Kurangkan kadar arteri tersumbat.
Reduction in the arterial blockage)
·       Kekalkan kadar tekanan darah yang normal.
(Maintain healthy blood pressure level.)






APAKAH ITU TOCOTRIENOL?
·         Dikategori di dalam keluarga Vitamin E
·         Diekstrak secara semulajadi dari tumbuhan/buah kelapa sawit (elaesis guineensis) sumber terkaya Tocotrienols.
·         Kekuatan anti-oksidan sehingga 40 – 60 kali lebih potem daripada vitamin E, d alpha Tocopheral.
APAKAH ITU ACTIVE-E TOCOTRIENOL SOFTGEL CAPSUL.
·         ACTIVE-E, Tocotrienols sofgel capsuls adalah akstrak tumbuhan atau fitonutrien dari buah kelapa sawit.Ia dihasilkan dengan menggunakan proses khas yang dipatemkan dengan usahasama lembanga Minyak Sawit Malaysia (MOPOP) yang dulunya dikenali PORIM. Ia mengandungi 70% tecotrienols dan 30 % Tocopherols.

APAKAH BUKTI DARI PENYELIDIKAN SAINTIFIK MENGENAI TOCOTRIENOLS.
·         Penyelidikan yang dikendalikan di Amerika Syarikat,Eropah.Jepun.Canada dan Malaysia dan beberapa Negara lain menunjukkan bahawa tocotrienols sebagai makanan tambahan akan memberi perlindungan dan manafaat kesihatan yang unggul.

1.    Meminimakan kerosakan akibat serangan Redikal Bebas
Tecotrienols telah terbukti 40-60 kali lebih potem sebagai anti oksidan berbanding dengan vitamin E d-alpha Tcopherol.Justeru itu tocotrienols berupaya memberi perlindungan daripada ‘ degenerative disesase seperti penyakit-penyakit Alzheimers & Parkison ,diabetes mellitus, kitarak dll.

2.    MENGEKALKAN FUNGSI JANTUNG DAN PEREDARAN DARAH YANG SIHAT
Kajian saintifik pusat Pemnyelidikan Jantung Kennet L Jordan di Amerika Syarikat membuntikan bahawa pengambilan tecotrienols sebanyak 240mg setiap hari akan merebdahkan kadar arteri tersumbat.Kajian terhadap manusia dan haiwan menunjukkan Tocotrienols berkesan dalam menangani pemyakit kardiovaskular dengan menrencat LDL dan mengawal enzyme HMG Co A reduktase yang menpunyai makanisma yang sama dengan ubatan yang digunakan untuk anti hyperlioidemia.
Satu lagi penyelidikan menunjukkan bahawa kekerapan pengambilan Tecotrienols akan mengekalkan kadar tekanan darah yang normal.Ia juga membantu untuk mengindar dan merawat penyakit strok,sakit pada otot kaki akibat kekurangan aliran darah ke kaki (intermittent claudution) serangan jantung dan ganguan vascukar.
3.    PERLINDUNGAN SEL-SEL SARAF-NEURO9NAL)
Vitamen E mempynyai peranan utama dalam mengekalkan dan melindungi struktur dan fungsi saraf. Kajian yang dijalanakan di Ohio State University Amerika Syarikat telah menunjukkan yang tococrienols (Khusus alpha Tecotrienol amat berkesan menangani neurodegenerasi teraruh stroke (Stroke include neurodegeneration).

4.    PENJAGAAN KULIT DAN PERLINDUNGAN DARI PROSES PENUAAN
Kajian saintifik menunjukkan bahawa 15% daripada Tocorienols diagihkan kepada kulit berbandingkan hanya 1% tecopheral. Dengan itu tecotrienols amat berkesan melindungi kulit daripada kerusakan sinaran UV,serangan Ozon dan kesan pencemaran persekitaran yang lain. Ia member pertahanan peersekitaran yang lain.Ia memberi pertahanan peringkat awal dari kesan oxidative stress.

5.    PERLINDUNGAN DARI KANSER PAYU DARA DAN TUMOR
Penyelidikan saitifik menunjukkan bahawa Tocotrienols member kesan yang positif dalam menghalang dan mengawal sel-sel kanser payu dara daripada merebak. Walau bagaimanapun Vitamen E seperti d alpha tecopherol tidak memberi kesan terhadap sel-sel kanser payu dara.Tecotrienols sebagai anti oksidan yang poten jika aktif terhadap penghidaran kanser-kanser yang ,lain seperti kanser hati,prostat dan kulit.
6.    KEPAPA DISYORKAN MENGAMBIL ACTIVE–E TOCOTRIENOLS SOFIGEL CAPSUL?
Vitamin E biasanya berada dalam pasaran sam ada dari sumber sintetik atau semulajadi kebanyakannya mengandungi insomer d alpha tocopherol sahaja. ACTIVE–E Tocotrienols Sofgigel Capsul mengandungi kesemua isomer-isomuer yang member kesan sernegi untuk mengekalkan tahap kesioatan yang unggul.
Tecotrienols terbukti 40-60% lebih poten sebagai anti aksidan berbanding dengan vitamin E d-alpha Tocopherol yang biasa dapat dipasaran.

7.    BERAPA PENGAMBILAN DOS TOCOTRIENOLAS SOFGEL CAPSULES?
Penyelidikan membuktikan bahawa Tocotrienols tidak mendatangkan sebarang kesan sampingan pada dos yang tinggi 2500mmg/kg berat badan.




Rujukan/Pengedaran

 Complete Life Solution Sdn.Bhd/Syarikat Pesaka Antah Asd,Bhd. website.completelife.www.enetmyne.com/active-E. 03-80230631/32.
Email.completelife@bluehyppo.com.

Pertanyaan.

HAZED Interprise Sdn Bhd.PT 535 Taman Telok Bharu, Jalan Guchil Bayam,15200 Kota Bharu, Kelantan.019-9584355.
(dulu House Of GALENDA Bauty and SPA.Wakaf Siku, Kota Bharu,Kelantan.)







No comments:

Post a Comment